Lekker eten

Gisterenavond waren we met goede vrienden lekker uit eten in een wok-restaurant, dat niet gedreven werd door Chinezen, maar door afghanen. Heel lief en behulpzaam en prima eten.
Ik had ’s nachts al een droom gehad, dat ik bad voor iemand met maagpijn en dat die persoon genas. Ik was daar mee bezig, wie zou dat zijn?
Vanaf het begin dat we in het restaurant aanwezig waren voelde ik dat ik met de serveerster moest bidden. Maar dat gaat niet zo makkelijk. Ze liep de hele tijd af en aan en was druk bezig. Wel af en toe tussendoor een opmerking van: waar kom je vandaan, ben je moslim, het eten i goed etc.
Ik ging afrekenen en dacht, dan is dit het moment, maar er stond ook iemand achter me om te pinnen, dus kans verkeken.
Ik ging weer terug naar ons tafeletje en mijn vrouw zei: Neem nog een kopje koffie. Ik tapte die en liep terug. ook zij kwam terug naar ons tafeltje en vroeg of alles naar wens was geweest. Toe zag ik mijn kans schoon en vroeg of ze wel eens last had van haar maag? Ze reageerde verward. Nee, nooit, waarom vraagt u dat? Toen zat ik daar. Ik vertelde haar dat ik die indruk had. Heb je ergens anders last van? Nee, niet, iemand heeft me wel eens verteld dat ik spastische darmen heb, mar ik merk dat nooit. Maar waarom wilt u dat weten? Ik verteld dat we voor zieken bidden in de Naam van Jezus en dat mensen dan genezen. Ook deed ik het beenlengteverschilverhaal. Dat had ze we, ze droeg een zooltje… Ik pakte een stoel en nodigde haar uit om te gaan zitten.
Ik deed haar benen naast elkaar en zag dat het linker korter was. Ik begon te bidden en wat er toen gebeurde…. Ze voelde de warmte door haar lichaam stromen, via haar buik naar haar hoofd. Ze werd gigantisch aangeraakt en werd emotioneel, terwijl ze helemaal niet zo emotioneel is, zei ze later. Ik vertelde dat dat de liefde en de kracht van God was, die door haar heenstroomde. waauw, het voelt goed zei ze.
Ik kon haar daarna, heel eenvoudig, met het script tot Jezus leiden, die ze weldoordacht aannam. Ze vertaalde iedere zin in haar hoofd en sprak hem toen,met een hoofdknik, na. Ze heeft drie kinderen op en christelijke school en een christelijke vriendin. wij lekker gegeten, feest in de hemel, feest in onze harten!

Met vriendelijke groet,
St. Arbeiders in de Oogst
http://www.arbeidersindeoogst.nl

Arie de Paauw

Plaats een reactie